Mörkret skrämmer en

Jag och Malin är experter på att skrämma upp varandra, det hände senast för två timmar sen:

Vi hade vart i stan och tog tåget som gick ungefär tio över fyra hem. I karlberg stannade tåget i ungefär en kvart (pga tekniska problem) vilket ledde till att vi missade bussen när vi väl kom fram till kallhäll. Så istället för att stå och vänta på bussen som bara går en gång i halvtimman bestämde vi oss för att ta en buss som går till Mcdonald's och därifrån skulle vi gå hem. Sagt och gjort. När vi kom fram till Mcdonald's så började vi gå den vanliga vägen hem och jag berättade om en äcklig människa som gått runt på våråsplan i fredags kväll (maggie och katja vet) Så när vi kom fram till våråsplanen som var helt mörkt så började vi inbilla oss saker. Jag skrämde Malin och sa att någon gick på planen och hon började skrämma mig för att hon hörde konstiga ljud. På planen har någon satt upp plastband och Malin började prata om att det var såna band poliser använder när de spärrar av på mordplatser. Båda blev jätterädda så vi bestämde oss för att ta en annan väg hem, det skulle vara säkrare. Vi gick upp för några trappor och då hörde jag en dörr gnissla så jag började springa. Malin kom efter. När vi var uppe så ringde hennes mobil och hon blev så rädd att hon skrek. Då skrek jag också och båda sprang. Sen när vi gick längs vägen så blev vi rädda av minsta lilla ljud. Så fort en bil kom så vände vi oss, så fort det blåste i trädkvistarna så sprang vi. Tillslut så kom vi ned till vattnet där en människa gick. Han vinglade lite konstigt och såg allmänt skum ut så vi vände. Vi började gå åt helt fel hål! Sen vände killen också. Men han stannade och gick inte efter oss. Sen kom en man som gick ganska snabbt. Så vi började springa och sen såg vi en busshållsplats där vi stannade. Mannen gick förbi oss, en helt normal man i typ 40års åldern, och vi skämdes som bara den. Vi hoppade på bussen och sprang hem.


Och när jag läser den här texten så verkar det inte vara läskigt. Men det VAR det. Jag trodde att jag levde mina sista minuter då och då. Men man ska se det positiva i det hela, vi fick riktigt mycket motion.

Kommentarer
Postat av: MALIN

HAHAHAHAHHA ojojojoj :')))) dör!

2008-12-23 @ 00:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0