Kungstensgymnasiet

Jag kom nyss hem från mitt första öppna hus när det gäller gymnasieskolor. Jag var på Kungstensgymnasiet tillsammans med Rebecca S och Helen. Det var jättebra! Åh jag tror att jag är kär i skolan (hur kan man vara kär i en skola?) Nej men helt ärligt nu. Gymnasiet ligger inuti Folkuniversitetet, en jättefin byggnad vid stadsbibloteket/handelshögskolan. Byggnaden är ganska gammal och det hela blir jättemysigt. Stämningen är perfekt. I alla fall så lyssnade vi på lärare och elever som berättade om samhällsprogramet. Dom arbetar ganska mycket i projektform och så tog dom upp en massa mer jag inte orkar skriva om. Lärarna är dessutom jättebra och dom fokuserar rätt mycket på språk. Lärarna i eng/sp/fr/ty är native speakers! I loooove it. Sen så behöver man inte ens välja inriktning förens tvåan. En av tjejerna som vi pratade med hade inte ens bestämt sig vad hon vill gå för inriktning, och det låter asnajs för mig som har väldigt svårt att bestämma mig vad för inrikting jag vill gå. Efter föreläsningen fick vi dessutom en rundtur av en av lärarna i huset. Åh det var så bra.

Ett plus i kanten är att man får dator, två utlandsresor (till england och spanien), gymkort och gratis mat. Kan det bli bättre? Nej jag trodde väl inte det. Jag har hittat min drömskola. Nu gäller det bara att hitta fler skolor som låter intressanta, eftersom att det var hur mycket folk som helst på det öppna huset..


Kommentarer
Postat av: Caroline Werne

Jag vet var din andra drömskola finns, kom till Citadellsvägen 9, Malmö på torsdag mellan 17.00 och 20.00 :) Jag lovar dig, du kommer love it! ;) Ta det tidigaste flyget efetr du har slutat skolan på torsdag Amanda, så ses vi då!



<3

2008-11-25 @ 07:53:52
URL: http://werne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0