Ö eller kontinent?

Hey babes!
Låt oss reda ut det här en gång för alla. (okej, säkert INGEN annan som tänkt på det här förut. Jag är ju ganska långsökt av mig over all [hihi klädesplaggklädesplagg]..)
Vad avgör om något är en ö eller en kontinent eller ingenting?
Tänkte t ex på Grönland. Världens största ö. Den är större än Australien, ändå är det en ö. Australien är inte en ö. Det är en kontinent typ. Tänkte "aha, det kanske bara kallas ö om det är en koloni eller nåt till ett annat land, eftersom grönland är danmark." Men icke. Island är totally självständigt och är ändå en ö. en Ö. Varför är inte australien en ö? Eller Europa för den delen? Tekniskt sätt är varenda landmassa ö i den beteckningen att det är något som flyter i vattnet.
Australien borde faktiskt räknas som en ö. För jag har ett till argument. Australien är ju egentligen ingen världsdel; det tillhör Oceanien. Och då är ju Australien egentligen en stor ö med massa länder på.
Vad är eran mening om saken?
Från och med nu, alla som läser det här: AUSTRALIEN ÄR EN Ö. Eller så är grönland en kontinent. Välj själva. Vi kan inte längre ha båda.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu får det verkligen vara ett slut på detta! Jag är så trött på all inkonsekvens! Kommer det hålla på såhär mycket längre till, så kommer hela världsfundamentet att rasa samman! Det är dags att världen får upp ögonen för detta problem, detta hot mot vår existentiella medvetenhet kring absoluta tings relativa attribut!



Julia, du har startat en världerevolution, och jag står bakom dig!

2008-11-26 @ 17:16:50
Postat av: fanny

hahaha du är så söt julia.

kommer på dom sjukaste sakerna,

jodå.. vi som känner dig vet!

:D:D but after all, du har en poäng!

2008-11-26 @ 17:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0