Sanningen om min julpolicy

Ja, någon kanske vet det. Eller ingen överhuvudtaget. Förhoppningsvis har iaf flera av er läsare en aning om vad jag utövar, såhär veckorna före jul. Jag kämpar.

Jag har, som en liten tradition (dock tror jag jag bara har hållit såhär hårt på den detta år, kanske förra också) att inte äta, dricka eller göra något som har koppling till julen före första advent. Förlåt, är medveten om att denna mening var superkrånglig, läs den ett par gånger.
Varför, tänker ni.
Jomen jag är sjukt anti att stressa på högtider och säsonger månader i förväg. På svensklektionen för 1,5 veckor sedan så skrev jag en krönika om att julpynt (som förresten har spårat ur totalt) finns i affärerna alldeles för tidigt. Okej detta var en dålig förklaring och anledning, men aa. Så äre jag tkr. Så jag äter inte t ex pepparkakor o dricker must före första advent! Fatta då hur jobbigt det är att lugna favoriter redan spelar wham med last christmas och pappa har köpt pepparkakor.... GAAHH !! En vecka kvar, en vecka kvar..

Ta det lugnt samhället, det är fortfarande sommar.




has nothing to do with it, men MY EYES MY EYES!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, i knew it. Men alltså, egentligen är det ju faktiskt en bra tradition. För pepparkakor, julmust, lussebullar osv ska man äta i december, eller julmånanden liksom. Det är det som är julen. Jag menar om man redan har börjat äta redan nu så blir det ingen julfeeling (ska jag säga som ätit pepparkakor sen september typ) men endå. KÄMPA. Och markoolio låten. Haha älskar't julia. Det är bara så typiskt dig <3.

Föresten, fett lame att jag kommenterar våran blogg, men endå. Hehe :D Byeee

2008-11-23 @ 20:36:33
URL: http://amjuhero.blogg.se/
Postat av: Julia, the other half

Hahahahha I know, me 2. Men vaddå, man får väl kommentera varandras inlägg..? (a) :D :D <3

2008-11-23 @ 21:05:37
URL: http://amjuhero.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha ja vi kör på att man får det :D :D <3

2008-11-23 @ 21:09:24
URL: http://amjuhero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0