Sluta överdriv!!

På alla startsidor, på allas bloggar, i tidningar, på TVn, i skolan, reklamskyltar, skyltfönster.... SLUUTA !!!!! Alla hjärtans dag är så jääkla överskattat!!!! Detta säger jag absolut mest troligt på grund av att jag är ensam som en vattenbuffel i en öken. MEN! Jag har faktiskt en poäng! Asså kan inte samhället sluta vara så kärleksfixerade! Åtminstone kan ni väl vänta tills jag också joinat klubben!? Lägg av med denna överpropagandan om pyssel, tips, filmer, och förbannade kärlekshysterin! Fira Sankt Valentins dag för vad den egentligen är! Inte det västvärlden har gjort den till!!!!!

S:t Valentin var en helgon på typ 200-talet i Rom. Han ville kämpa för ungas rätt att få gifta sig, eftersom det typ inte var okej förr i tiden. (det är det iof inte i vårat land idag heller. Eller det beror på vad man menar med ung. WHATEVER.) Han blev förföljd och mördard på grund av sin vilja att modernisera världen och låta kärleken övervinna alla hinder. Han lät sig mördas och därmed är han en s k martyr.

DETTA är det vi egentligen SKA fira! Inte att vi har en pojkvän som kan köpa choklad och underkläder till en!!! Vi ska påminna oss om hur det var förr i tiden, och att denna man kämpade för kärlekens skull. VI SKA INTE FIRA KÄRLEKEN!!!

fan vilken bitterfitta jag känner mig som. men jag står för mina åsikter.

 / ensam tönt söker kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0