Sälen

Okej, jag orkar inte göra någon jättelång sammanfattning av min vecka i sälen. Allt har nästan var perfekt. Jag och familjen bodde i en liten stuga i Kläppen cirka 50 meter från backen. Man satte på sig skidorna utanför dörren och sen gled man ned till backen, lätt som en plätt. Vi åkte i Kläppen i måndags och tisdags. Vädret var faktiskt väldigt bra och backarna helt okej, lite isiga bara. Men jag tror att vi åkte varenda backe på de två dagarna (ja, alla utom en faktiskt!). Sen tröttnade jag på lilla kläppen. I onsdags begav vi oss istället till Lindvallen där vi mötte Amanda och hennes familj. Jag åkte med Amanda större delen av dagen. På förmiddagen åkte vi i backarna innan vi grillade korv till lunch. Efter lunchen åkte vi mer i skogen (åkte och åkte, vi ramlade mest) och då var även Jakob med. Många filmer och skratt blev det under de timmarna. Vi körde hem vid fem och jag somnade nästan vid matbordet den kvällen. I torsdags var det inte lika bra väder, det blåste och snöade som bara den. Det var bara jag och mamma som orkade åka så vi åkte i kylan hela dagen. Det var härligt att slippa mina bröder, men mindre härligt att frysa om tårna. Haha. I fredags åkte vi till Lindvallen igen, för yttligare en dag med Amanda och hennes familj. Vi började med att åka till Högfjället, vilket tog en evighet! I högfjället åkte vi en backe (eller grop?) innan vi åkte med hundratals liftar hem igen. Vädret var inte alls lika bra då, och det blev lunch inne i Amandas stuga där vi satt i nån timme. Vädret blev bättre på eftermiddagen så då var det skogen som gällde! Jag lovar att det kommer filmer därifrån så småning om. Herregud vad kul vi hade alltså, vi ramlade stup i kvarten. Och amandas stav försvann i snön i några minuter. Hahahaha. Igår var vädret PERFEKT så det blev åkning i Kläppen hela dagen, och packing på kvällen. Och idag då, ja då åkte vi hem. Allt var nästan perfekt - sängarna var stenhårda, jag hade ont i vaderna, min hals brännde, tvn sög, min mp3 pajade och mina skidor var sjukt ovallade (och är fortfarande det). Men annars så har det var bra, men hemma är alltid bäst.


   
  
 

(Klicka för större bilder)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0