why people should NOT care

Antingen älskar man, eller så hatar man, när människor ska vara så himla påträngande omtänksamma, på det viset att de bryr sig om en. Det finns många typer som dör för uppmärksamhet, som lider öppet för att folk ska bry sig och som gör en massa andra grejer för att de helt enkelt vill ha uppmärksamhet.
Sen finns det vi som inte gör detta. Som lever våra liv självmedvetet och, antingen raka i ryggen eller ihopkrypna, men damn med anledning och bakgrund för detta. Hur vi är som personer är inte något som yttrar sig pga grupptryck, dålig självkänsla eller liknande. Men händelser, umgängen - detta präglar en som person. Så är det för alla. Vare sig det får dig att gå endast i polotröjor och inte raka armhålorna (snackar inte om något samband här, men i övrigt.) eller om det gör så att vi lyssnar på i andras öron konstig musik, har extrema kläder eller snackar på ett visst sätt. Vi som är på detta sättet, kan känna såhär:
Andra människor kommer och oroar sig för att man förändrar levnadssätt relativt snabbt, eller i själva verket går tillbaka till ett tillstånd som egentligen är ens verkliga - men som en människa i fråga kanske inte sett. Och människan blir väldigt chockad och frågar hur det egentligen står till i ens huvud. Har det hänt något? Är du svag? Behöver du terapi? Jäklar vad diffust detta blev, men det känns som att jag lite har fått skriva av en känsla som jag har. Folk behöver inte oroa sig om jag inte vill det - om jag inte tatuerar "heil satan" i pannan och knarkar till frukost. Överreagera inte; oroa er inte! Och tro inte att jag är psykiskt instabil för att vi inte lever i samma sorts värld!!
För några veckor sen bekräftades några ord som jag hört av en väldigt god vän - det är verkligen såhär det är/blir.
Måste bara avsluta med att säga att ens personlighet eller inre tankar inte behöver vara helt messed up för att man sminkar sig lite mer än när någon såg mig sist. Och det som ligger på tungan står inte till svars för allt jag står för och tror på! Var inte så förbannat dömande bara för du tycker ditt sätt att leva är det rätta!!!!

GAAAAHHHHHHHHH!Y"G äq3HIO TÄUOG
Så, tack för det.
Antagligen fattar ingen det jag skrev, förhoppningsvis fattar någon eller några piken.
Är inte ute efter att klippa några band eller så.
Men jag pallar inte att bli sedd som nåt himla problembarn eller nåt bara för jag just nu i livet är som jag är.
Sluta munbajsa predikningar om moralkakor som jag redan hört, och sluta vara uppmärksam och sluta bry dig om allt jag gör och sluta strukturanalysera mitt sätt att prata eller skriva, sluta sluta sluta sluta sluta för du bara förstör och jag bryr mig inte ett piss okej !? Trött på att byta socialekt varje dag.


-Kokande julia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0