alltid lika underbart med mormor

Åkte ner (upp?) till mormor klockan kvart i tolv. Väl framme i norrköping gick jag och mormor i två affärer, nr ett var värdelös, i affär nr två sa det klick. En härlig gul klänning. Helt underbar om jag får säga det själv! Vi la undan den och åkte in till 'norrköping city' (okej förlåt för citationstecknena, det är faktiskt en ganska stor stad med bra shopping.) för att gå in i nån affär som heter igelkotten. Det fanns dock bara BALklänningar som dessutom va helt over the top. Men det va svårt att säga nej till nåt eftersom den persiska(?) kvinnan var så hjärtlig och go. Direkt vi kom in så vare liksom "gumman, nu provar du den här och den här och den här. vad har du för storlek? 32?" med hjärtat i halsgropen korrigerade jag hennes ödmjuka uppskattning. Klänningarna kämpades på, rosetter flög och bh:ar blev avknäppta. Tankarna for till en 1800-talsscen och med ens kläckte hon ur sig "har du inte sett titanic?;)"

vid det här laget såg det ut såhär i provrummet.
När den va på och jag knappt kunde andas sa hon till mormor "sitter som gjuten!" jo ja tackar ja.. Berättade att jag inte ville ha en för överdriven klänning, och då tog hon fram exakt samma som min syster josse hade köpt där ett år innan. Skulle se snyggt ut om jag köpte samma.

När damen i affären gick upp till några andra kunder snackade jag o mormor ihop oss om hur vi skulle komma därifrån utan att behöva rata henne totalt. Mormor är bra med människor så hon sa lite fint "vi ska ut o tänka på saken!". Sagt och gjort, vi tog bilen och köpte den gula inne på botiquen Ella. I loove it.

Sen drog jag o mormor och fika i ingelsta. Hon fick ur sig massa roliga saker. Som detta. "Tänk va fina flickor mamma o pappa har! Alla fyra! .... och så den där lilla pluttan dom har nu då."

Haha varje gång en bil kör om mormors krypkörning suckar hon "Oooj oj, vad du kan! Bra gjort där. Jätteduktigt. oh." haha älskar <3


Påväg hem från mormor åker man förbi massa åkrar såklart, men en har en stor hemmagjord skylt vid vägen där nån bitter gubbe gör sin röst hörd med svart penna på kartong. Idag stod det "Den 7 Juni avgörs vilka 18 som ska få 140 000 :- i månaden." Så sant som det va sagt. Men palla va bitter och insnöad.



AJÖKEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0