Cold feet

Är alltid peppad på nya terminer, särskilt nya årskurser. Nu är det gymnasiet som kommer.
Varför? För man får en ny chans känns det som. Allt nollställs och man har nya chanser att ge goda intryck, satsa hårt och lyckas bra.
Men när jag kollade runt lite hittade jag en blogg till en tjej som går kungstens där jag förmodligen kommer gå. Tänk om jag inte passar in, om alla är "tre år äldre", som alla är. Alla som bor i stan.. Vad ska man ta sig till om man inte klickar med någon? och ännu värre, om inte amanda börjar där? Det kanske bara går fjortisar där, då avlider jag. Om det bara går nerds där, då dör jag. Om man tänker på nationella i kemi som vi gjorde, så känner jag bara: helvete, jag kan inte hälften av det man ska kunna när man går ut nian. Amen till att jag inte ska gå natur säger jag bara.
Jag lär ju inte våga åka till barcelona i tre veckor och praoa. Bo i värdfamilj i dels en helt främmande kultur och dels ett främmande språk som jag inte förstår ett skit av. Det går typ tio killar på hela kungstens. Kommer svälta ihjäl utan testosteron. Antingen kommer allt kastas bort, eller så kommer jag inte ha någon fritid.

Ångest och kalla fötter är vad jag har. Hjälp.

Kommentarer
Postat av: fanny

det är normala människor som går där nu iallafall + att det är massa folk utifrån som går kurser på universitetet

2009-05-14 @ 17:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0