Julia filosoferar

Nivet den klassiska fjollfrågan "vad är det första du tittar efter på en kille?"
Jag har börjar reflektera över vilket mitt riktigt genomtänkta svar från och med nu, alltid ska vara på denna fråga.
Dessa studier har genomförts på så vis att jag konfronterat mig själv varje gång jag ser en kille som i liiike. Mer eller mindre alltså. (Jag menar, jag ser snygga killar över allt)
Hur som!
Det första är faktiskt helhetsintrycket. Sen varierar det såklart om man börjar kolla på ögonen, munnen, näsans struktur eller patetiska moppefjun först. Det som är mest tilldragande och uppmärksamhetsfångande brukar ju ögonen leta sig fram till om människan i fråga är helt out there.
Ska försöka samla mig och inte svammla så mycket.
Helhetsintrycket. Jag gör en snabbanalys av vad killen är för typ. Är han en joakim&joelglassare, SB(snyggbrat), allmänt medfött SNYGG, jordnära, festivalsär/söderkis.. SLUT PÅ EXEMPEL. Vilken typ är han, och hur väl uppfyller han sin egen riktlinje. Mycket luddigt uttryck, men det skiter jag i.
Efter det är det dags att kolla hur håret ligger, ansiktes benstruktur, kroppsbyggnad (både spinkig indieboy och halvt vältränad handbollsspelare är mycket välkommen här.) och hyn. När ögonen faller på en kille är man fördomsfull vare sig man förespråkar detta eller icke. Det är så. Försök inte neka det. Inte alltid negativt menat! Skulle en helgo' joakimojoelkille sätta sig mittemot mig på tåget skulle jag direkt fantisera kring hur känslig o snäll han är mot sina syskon, men en sån kille tror jag också kan släppa loss också. VIKTIGT. Detta för oss till punkt tre (fyra?)!

När man väl pratar med personen så märker man ju vad han har för avsikter i livet och vilken typ av människa han är innerst inne. Eller liksom a.





SUMMERING.

Det är viktigt med en välklädd kille som har god hygien och vackert hår. Han ska ha hög moral och goda dygder, och många fina egenskaper och talanger. Överraskningar förnöjer, så dolda talanger är ett piggt plus.


Jag bör sadla om från amatörbloggare till filosof kring hur människor resonerar och ser på sin omgivning, jag är banne mig fantastisk!


Killar killar killar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0