Därför hatar jag SL

Idag så tog jag 15:10 tåget mot Bålsta från Stockholms central. Jag skulle hoppa av i Spånga och möta Danni för att vi skulle till stan tillsammans (och hon var i skolan, jag kom från museét) I alla fall så tar det ungefär tio minuter att åka till spånga från stan och när vi kom till spånga så körde tåget förbi i världens fart. Alla bara jaha vad är det som händer? Så stannade vi och så ropade dom ut i högtalarna att "vi kunde tyvärr inte stanna i spånga på polisens begär eftersom att det har varit ett polisingripande" Alla ba jaha okej. Så jag gick av i barkarby och hoppade på tåget mot stan för att dom sa att det funkade igen. Men så körde tåget förbi spånga. Igen! Alla ba ursäkta? Och jag hoppade av i sumpan, väntade 10 min och tillslut träffade jag resten.

Ja, sen när jag och malin skulle hem från jakan så hände nästa grej. Alla tåg var försenade! Exakt alla, på grund av nått fel vid sthlm c. Så vi väntade i en halvtimma, och när tåget kom så vände det bara. Det släppte av alla passagerare och vände. Så vi väntade och väntade. Ett tåg till kom. Samma sak där. Tillslut var det aspackat med folk på stationen, och 45 minuter efter ordinare avgånstid så kom tåget. Man krigade sig på rent ut sagt.


Fy fan för SL.

Kommentarer
Postat av: Julia

oj shitt va LÄSKIGT! VAD HAR HÄNT??

2008-12-04 @ 20:24:02
URL: http://amjuhero.blogg.se/
Postat av: amanda

bankrån tror jag, inte säkeeeer. men papi sa det. fett scary :s

2008-12-04 @ 20:34:13
URL: http://amjuhero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0