Long longed for

Heej, det var inte igår!
Julia speakin!
Idag tänkte jag filosofera lite över förväntningar, press och dramatisering.
Förväntningar, jul snart. Press, julbetyg snart. Dramatisering, tal idag.
Förväntningar SKA man ha! Ribban ska vara hög och förberedelserna inför jul ska överdrivas. För som alla vet är väntan på rikedomen alltid roligare än när man väl får den. De som inte fattar kan kontakta mig här
Press är negativt på alla sätt. Ärligt talat så arbetar ingen bra under press. Eller jo förresten. Kanske ska ändra det där till "stress". Ingen jobbar bra under stress. Stress suger.
Dramatisering. Ja, varför överdramatiserar vi allt som ska förberedas? Talet idag gick väl helt okej, men jag ville bara lägga mig ner och dö. Nästan då. Vi måste avdramatisera sådana här grejer. Gör det inte till en stor grej. Det är lärarnas fel, och eleverna som triggar varandra. All denna förbaskade prestationsångest! Ta er samman kvinnor och män!

Ville vara lite medmänsklig idag och gick till cecilia. Kom på att hon antagligen sov och så, så jag skrev ett brev och (FÖRSÖKTE) stoppa det i hennes brevinkast. Gick hem, sen smsade hon ja kom! Detta var när jag satt på toa :) Underbar som man är skyndade jag mig tillbaka och sen stod vi o pratade ett tag!

Hörni människor, sluta inte läsa. Snälla, ni är våran typ enda fritid. :P Vi behöver er. Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0