viiilken härlig dag, lalalalalaalalalalaaalalalala.

Började med att jag gick upp halv tio och tog på mig pyttelite kläder och drog ut på halvmilsrundan. Kändes faktiskt grymt bra, inte alls jobbigt. Tror det är för det va så skön luft imorse, inte fuktigt osv. När jag sprungit kanske 1 - 2 km så såg jag en liten katt i halvhöga gräset vid fotbollsplan bredvid vägen. Aaw :D tänkte jag, och satte mig på huk. Den lunkade fram till mig med bekymmersamma ögon och hade ett sår i pannan och var helt tovig och dan. Kollade om den hade halsband och det hade den, men det stod inget på det. Den tryckte sin panna mot mina ben, det kliade förmodligen.
Men det va mindre fräscht för jag blev blodig på benen. I alla fall, jag lockade på den så den följde efter mig hemåt. :)
Den gick typ långsamt och stanna o la sig i varje skugga, och varje uppfart vi gick förbi gick den in, men kom tillbaka ut till mig o fortsatte gå. Den jamade förresten helt hjärtskärande, typ skarrigt och äckligt, tänk er typ malle som katt men mera sorg :o
Alla vi mötte, tusse och jag, sa att det va bra om jag tog hem den o tog hand om den lite, för den såg verkligen misskött ut. Men efter ett tag kom vi fram till ytterligare ett hus och där gick tusse in. Han gick runt lite på tomten och försvann sen runt huset :'( Det bidde ingen katt, men hoppas verkligen att nån hittar den och tar hand om den.
Fick så dåligt samvete lite senare så jag gick ut igen och kollade om den gick runt på gatan men det gjorde den inte.

Sååå istället tog jag en promenad :) När jag kom hem igen så solade jag.
Sååå, jag har legat ute o stekt, blev lite röd på bringan så jag vågar inte ta värsta risken så gick in.

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0