GOTT NYTT ÅR!

Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk, tre trappor upp på nedersta våningen. Där låg jag i min bottenlösa säng och läste spännande kurslitteratur.

Plötsligt hörde jag ljudlösa steg från trappan, och en man kom in med en bladlös kniv utan skaft. Han stack kniven i hjärtat på mig, men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde.

Förfärad sprang jag mot hamnen för allt jag hade och köpte en tågbiljett för resten. Båten tutade och bryggan gick. Efter en lång resa och några sekunder råkade jag ut för skeppsbrott och flöt i land på en rostig spik.

Jag hade kommit till en öde ö där nakna kannibaler dansade omkring med händerna i byxfickorna. Utan att röra mig gick jag fram till en hydda, sparkade upp dörren och hoppade in genom fönstret. Därinne låg fem uppätna mackor utan pålägg.

Jag plockade bort skinkan, åt upp mackorna och fortsatte min vandring in i djungeln. Plötsligt stod jag öga mot öga med tre lejon. Jag sköt det ena med mitt sista skott, och det tredje med mitt näst sista. Sedan lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott och sköt det andra, men sen ramlade jag ner i en fallgrop med en rasande tiger.

Nu hängde mitt liv på en skör tråd! På den tråden klättrade jag upp och sen sprang jag ner till stranden och skrek så att det eka och i den ekan så rodde jag hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0