Stjärnan har en sällsam makt

Har varit och kollat/lyssnat på ceciliakörens (i kungsängen) julkonsert/luciatåg. Det var asfint och de var jätteduktiga i år också, bara att det var lite sackigt på jul jul. Och o helga natt va ganska katastrof helt ur takt jättestressat och asstacatto och det gillar vi inte. Josefin var iaf lucia och hon var så söt så.
Sen kom jag hem och har ätit ett par pepparkakor o druckit glögg så nu är jag lite slut i bollen iom att pappa inte har köpt lättglögg men det gillar vi.

Juste, jag hade både fett otur och fett tur på jobbet idag!
1. Skulle hälsa på kattungarna som är i ett innerrum i ladan. Förut har sally (mammakatten) varit i samma rum som dom men när jag öppnade dörren o hon också smet in med mig o sprang o åt upp all kyckling, så såg jag att fönstret va så lite öppet att dom stora katterna inte skulle komma in. Helvete, tänkte jag och försökte jaga ut katten som bara va rädd/arg för/på mig. Till slut fick jag ut henne men då kom miffo in, men efter en kvart var alla katter där de skulle och jag smög tillbaka till annexet.

2. När jag hade skurat o skulle hälla ut vattnet stod jag o kramade ur moppen (i hinkklumpen alltså), men då vippar jag självklart omkull hinken så jag blev dyblöt och det blev en Mälare i korridoren. Fick lite panik och var inte alls nära på att börja gråta, nejdå

3. SEN vände min otur och jag tog ut Idioten (patiens) på FÖRSTA FÖRSÖKET när jag satt o väntade på fika. Asgött. Första gången jag tog ut den haha och förmodligen sista.

4. Tog ett tarotkort och det va Vänskaplighet typ, och det betydde massa om kärlek och inte kärlek som i äktenskap för tydligen är äktenskap dåligt enligt tarotboken eller nåt haha men whatever. Like!


NU vart detta ett väldigt långt inlägg o jag HOPPAS alla läste hela eftersom det var fett värt det - visst?
Pusspuss Julie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0