Småsaker

Har lite grejer att skriva som jag har haft på hög men inte pallat skriva!

På tåget igår, påväg hem från skolan, så såg jag en tant som såg EXAKT ut som Cruella De Vil! Hon hade svart stoort hår och en grå/vit slinga som också stod rakt upp in i hårbollen. På det hade på hon röda glasögon också.
NYTT: Ok jag googlade på cruella de vil och tydligen så har hon hälften vitt o hälften svart hår, alltså såg inte tanten exakt ut som henne. Men i det stora hela.

I tisdags på ridningen hade vi sitsträning för nån praktikant/vikarie som heter Hanna. Inga stigbyglar på hela lektionen och träningsvärken gav med sig igår, tre dagar senare. Första gången jag galoppa utan stigbyglar efter att jag ramlade av smokey när jag gjorde det sist (förövrigt första o sista gången jag ramlat av över huvud taget), och det gick mkt bättre nu. Haha fast det kan vara för jag hade Jason, och han är skön o sitta på. Men men. Grejen var att,
Hon hanna, hon ba "såg jättebra ut la la la lala, men sträck på dig lite mer! Du är ju så lång och ståtlig, och ni långa brukar vilja kura ihop er för att se lite kortare ut, men använd din längd och sträck bak axlarna!" FYY VAD JAG BLEV CHOCKAD OCH KÄNDE MIG FÖROLÄMPAD :p för JAG är alltid den som dampar på alla långa som står och hänger, t ex jessica almenäs, till viss mån agneta sjödin osv osv, Och så kommer den här människan och säger att jag inte sträcker på mig. Hmm, måste nog ta detta på allvar och tänka ännu mer på att dra bak axlarna och hålla upp hakan så jag inte blir så ful som alla andra långa som inte trivs med sin längd. Tall is hot!

Åhh jag har samlat på mig lite citat från våran sista match mot Serbien den 29 januari!
Våra underbara kommentatorer Robert Perlskog och Claes Hellgren:

"Aah.. Man får rysningar när man tänker på carlén och kim tillsammans"
(om en serb)"Hans tröja kanske krympte i tvätten!"
"Här kommer carlén.. Carlén är INTE rädd för fysisk kontakt. Inga koreanska steg här inte"
(efter ett klockrent mål av oscar)"CARLÉN, VAD SÄGER NI OM DEN DÅ!!!"
(om jacobsson) "Han har ett hockeyarsel, jacobsson"
(random ointressant citat) "Här skjuter högerhänte larholm"
Andra höjdpunkter från matchen om 7:e-platsen är t ex att nästan alla serber hete -vic i efternamn, jättefult när robban och classe skulle rabbla de som hade bollen ("dimertjovic, kospovic, tisjivic", ja ni fattar). Och såklart när Dalibor Doder står öga mot öga jättenära en serb på andra sidan planen under ett uppspel av Serbien och helt plötsligt ramlar han spikrakt ner på marken på rygg. Aaaaaaaaaaaskul. Detta var 07:45 in i matchen.

ayayay ¨
julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0