Vill träna

Nej, nu ska jag inte haka upp mig på fula barn längre.
Jag vill verkligen ut och jogga!! Men det är ju typ slaskigt och äckligt så det är inte så trevligt att vara ute nu. Detta väder SUGER allt.
Nä, på grund av att louise har skrivit in i min loggbok att jag har tre redovisningar nästa vecka så är det nog klokast att bara sätta igång. En bokanalys på engelska, hundra spanskglosor plus två kapitel i boken Trampolín (eh oj måste hitta), och så ska jag skriva typ femton dikter och tre diktanalyser.
Jag är sååå trött på att behöva göra alla dessa tråkiga uppgifter.
Och så gymnasievalet.
Okej nu ska jag jämföra vrg o kungstens.
                                      
Kungstens                                               Viktor Rydberg Jarlaplan
+ Lagom studietakt                                - Prestationsångest
+ Marginal till medianen                       - Precis vid ytan 
+ Bra lärare tror jag                               + Väldigt bra lärare
+ Studieresor                                          - Inga resor tror jag
- Få valbara kurser                               + Många kurser o ind val
+ Gratis skolmat                                    - 2700/per termin
+ Gymkort o folkuniversitetet            . Idrott där vid universitetet
. Alldeles ny                                             + Sveriges bästa skola
- Mycket grupparbeten                        . Ingen aning, men inte mer än alla andra

Hmm detta är det jag kommer på nu, de fetmarkerade är det jag värdesätter lite extra.
Men om man bortser från denna lista då.
Asså jag undrar verkligen om det är svårare att få mvg på vrg, eftersom det inte finns någon kontrast mellan eleverna så man inte kan sticka ut. Eller får alla där mvg i allt? För man kan ju omöjligt framstå som duktig i deras ögon om man inte är typ sunken eller murray, ahmen ni vet typ såna människor. Och då kanske man bara får g eller vg på allt man gör. Men eftersom snittbetyget är typ 18-19 så lär ju alla få mvg så länge man inte sticker ut negativt.
Och om jag inte hade fått reda på att det var mycket grupparbeten på kungstens så hade jag lätt tagit det tror jag. Men nu börjar jag tänka om. Men själva grejen är att jag kan tänka mig att det är lättare att samarbeta med människor som har samma betyg o mål som en själv, och alla är ju typ mer mogna i gymnasiet. Så det kanske inte är värsta problemet.
Asså jag vet inte. Fy jag avskyr detta.
Men jag ska nog till globen på privat öppet hus tack vare tomas syo hahahahhaha<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0