avskrivning om gymnasievalet.

Nu ska jag lätta mitt hjärta.

Gymnasievalet alltså. Det tar död på mig. Mina systrar har haft relativt lätt att bestämma sig. Vet inte varför just jag inte kan välja nåt. Kanske för jag inte har några intressen, eller för höga krav, eller helt enkelt för mkt/för lite?
Jag vill ju gå på en perfekt skola. Alltså, perfekt för mig, inte PERFEKT som i flawless med 320 intagningspoäng och 10246973 i median och bara massa brats. Näe, jag menar bara: Gott rykte, fräscha lokaler, centralt, bra lärare, nöjda elever, roliga kurser, helst gratis mat, gärna gympa på gym, osv osv. Nu när jag skriver det så svart på vitt känns det som att det finns typ hundra skolor som lever upp till mina krav. Pappa tycker jag ska gå på en grym skola med högt tempo och endast mvg-elever. Eftersom jag ska gå sam, och enligt honom är det en slapp linje. Bara för han gick det och tror att inget har ändrats -.- Och så har väl jag hakat på och tänkt liksom att, ah men det är ju fett ovärt att slösa bort mina betyg på att börja på en skola med låg median och halvbra människor. Men nu sa Emmanuel ba "tänk inte så mkt på poängen då, du har ju lärt dig mer än de som fick g i SO t ex", och det är iof sant. Eller? Hmm. Det blir nog kungstens. Testosteronet får jag hitta någon annanstans. Blir så laddad av dessa handbollscuper och VM och hela tjofaderittan!! Tejp blir väl min sista chans att få killkompisar :P Nämen äsch sånt där brukar väl lösa sig.

Nu ska jag göra nåt annat. Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0