Chockad över mattekluringarna

hade inget att göra så jag gick in på steg ett i matte. (asså kunskapsskolans grundskola har matten indelad i 35 steg.)
Steg ett. Där är ingen ens. När man börjar sexan är man kanske på steg tre eller fyra.
Ok såhär vare:

UPPGIFTSBLAD - Felaktig klocka

En felaktig klocka visar att det gått 1 timme när det bara gått 54 minuter. Den går rätt kl 15.00. Vad är klockan i själva verket, när den felaktiga klockan visar 17.30?


Jag ba :O :O :O :O :O :O :O
jag är på steg typ 24 och fattar vekrligen inte den här på steg ett. haha.
Men jag skulle nog kunna lösa den om jag ansträngde mig.


Kommentarer
Postat av: fanny

haha det är ju bara att ta 54*2,5 och sen plussa på det antalet minutrar på 15 :p

2009-01-27 @ 14:51:18
URL: http://perfectsymmetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0