headaches and sunsets

Tututututuuutuu, ja alla mina tankar går i toner. Shit vad handikappad man blir av att spela för mycket piano

Vad är väl en trend? Viljan att vara precis som alla andra, att spela säkert eller vad som bestämmer skönhet och awesomeness? I just thought about that on my way home. Oh well.

Idag har jag ont i huvudet. Det skulle vara bra att kunna zonterapi. Får väl googla fram skalp-zonen och sätta igång med att knåda.
Skola idag. Första dagen. Men inte första riktiga, den är förhoppningsvis på måndag. Skolans nätverk ligger fortfarande nere, så det blir kortdagar tills det är back on track igen. Kina. Jag är kines nu. Samhällsekonomikursen innefattar ett rollspel, och min grupp är kina. Kina. vad vet jag om kina..? Jojuste, man äter nog med kinapinnar och har en hatt med trekanter. Oh that's just in movies? Jag vet i alla fall att de flesta som kan spela piano är asiater. Piano, ja.. Mmm..

Ikväll ska jag passa linnea. Mamma och anders ska på nån middag. Vi ska se let's dance, flykten från hönsgården och äta pizza, pringles, jordnötsringar, ostbågar, cola, och... Ja-a, imorgon ska jag och linnéa gymma. Borde egentligen äta fisk och potatis ikväll tror jag. Eller? Hmm. Näe, jag har faktiskt bara fredagsmys typ en gång per månad. Lite ska man väl få..
Underbart att våren är här. Mer eller mindre. Snön smälter, vilket orsakar slask och blöt gegga på marken. Men det är det värt. Klarblå himmel hela dagen, har det varit. Nu har den dock en lite gyllene touch på grund av eftermiddaagssolens tillbakagång. Men träden som syns mot skyn lyser av brons. Det är nästan lite för perfekt just nu. Säkert är detta bara lugnet före stormen. Tror nåt förskräckligt är på gång, vi får väl se om nån vecka vad som hänt.

I februari slutar Christian. F d svensklärare, nuvarande bitr. rektor och handledare för 9:4. Vad har jag lärt mig av Christian... Hmm.. Well, jag har hur som helst utvecklats inom svenskan sen två år tillbaka, då jag började på kunskapsskolan. Jag kan däremot inte sätta fingret på vad just han har betytt för mig. Skulle väl vara att svara på tilltal och hur man beter sig gentemot människor som behandlar en som damm. Som Christian gör. Nä, det kommer nog bli ganska tomt utan hans mördarblickar och räv-flin. Men men, hoppas detta är ett kliv i rätt riktning för honom.

Idag respektive imorgon flyttar mina två äldsta systrar till Paris respektive Lund. Josefina respektive Frida. Ganska konstigt att säga farväl till någon man 'tagit för givet', mer eller mindre, hela livet. Josefina kanske flyttar tillbaka i Juni, kanske inte. Frida lär ju slå sig till ro bland lundensarna, men jag tror hennes kärlek till Stockholm och Göteborg är för stor för att förkastas.

Jäklar vad bra jag är på att skriva. 
Puss, Julia 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0