Hammerfest ær supervarmt

Nu har jag vart hær i sex dagar, och jag børjar sakna sverige och alla dær hemma vældigt mycket. Allt ær jættebra hær, men det finns verkligen ingen civilisation i værldens nordligaste by. Det finns ett litet køpcentrum med Eurosko, Cubus, Veromoda, Intersport och några lokala affærer. Sen finns det några restauranger, några biosar, några bokaffærer och lite sånt smått. Inget mer. Det ær døtt på kvællarna, och ALLT ær stængt på søndagar. Inklusive mataffærerna! Det kænns verkligen att man ær i Norge. I alla fall, igår var det slæktræff hela dagen. Det børjade redan klockan elva då vi gick på museum, i kyrkan, på kyrkogården och åkte buss runt i Hammerfest før att se alla sedværdheter. På kvællen var det middag på en restaurang uppe på fjællet. Restaurangen ær driven av tvættækta samer så maten var lite speciell.. Men efterrætten var supergo! Vid tvåtiden somnade jag i sængen hær hemma och væcktes tidigt imorse. Det ær inte længe man får sova hær inte. Idag har vi varit lite øverallt och fotat och solat och lite allt møjligt, och imorgon ska vi hælsa på farfars brors fru. Sen åker jag hem på tisdag!

Puss och klem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0