Regler kring adressering?

Skulle posta ett paket till min kära syster frida idag, som bor i lund. Ville vara lite rolig och skrev genast såhär:
Frida den äldsta
m...vägen 2C (det gula, nya huset)
225 xx LUND(EN)
 i Skåne, Sverige (inte danmark)

Sen så tänkte jag, shit tänk om inte paketet kommer fram..
Så jag frågade ceat som skrämde upp mig ännu mer med att "det är maskiner som ska läsa så du kanske inte ska vara humoristisk liksom", så jag mejlade posten.

--------- Kundtjänst - Privat ---------

Fråga: Kan man skicka ett hemmagjort paket med komiskt uttryck t ex "m....vägen 2c (det gula huset)" Och hur sant är det att endast maskiner läser så att min handstil kommer vara oläslig?

Fick svaret:
Hej.

Tack för din e-post.

En försändelse ska alltid vara korrekt adresserad för att komma fram till mottagaren.
Svar på frågan hur maskiner läser är inte sann.
Med vänlig hälsning


Hursomhelst hade jag redan postat det för längesen när jag nu såg detta mejl. Fattar inte riktigt vad dom menar och om det är okej. Jag menar, huset ÄR ju gult. Jaja, vi får väl se imorgon om frida fått nåt. Skrev nämligen också "Hög prioritering!!" på kuvertet, så om de kan läsa så lär det komma fram rätt snart!


Förövrigt blir det jag och bestis (linda) som drar på EM-kvalet i handboll i norrköping eftersom malin bangade i sista sekunden. Nice hun! :D

Nu ska jag fortsätta lyssna på melodifestivalskivan som mamma köpte igår heheh
PUSS

Kommentarer
Postat av: fanny

det brukar komma fram vad man än skriver tycker jag, jag har skickat vykort utan att kunna adressen typ "det röda huset längst in i hörnet med brunt garage"

2009-03-20 @ 22:24:32
URL: http://perfectsymmetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0