Från släkte och till släkte skall..

Heej!
Idag har jag mest tagit det lugnt, planerat mitt liv en aning, åkt skriller i kungsan med mamma anders och linnea, samt kommit hem till en nice middag och pianoundervisning. Jag till linnea alltså!

Sjukt hur dålig jag är på skridskor! Åker ju bara typ en gång per år och jag såg inte precis jättemycket framemot en familjeutflykt till kungsträdgården. För att göra en mycket lång historia väldigt kort kan man väl säga att jag blev bättre och bättre för varje varv och att jag blev otroligt chockad över att så många människor är stört duktiga. Bland andra var det en kanske 7årig tjej som snurrade runt där som en annan isprinsessa och gjorde flygskär på typ 100 grader i MER ÄN 15 SEKUNDER och fantastiska piruetter och hela faderullan. Kändes ju lagom kul att jag klamrade mig fast vid staketet livrädd att lämna tryggheten. Förbannade unge..

Efter drygt 1,5 timme drog vi iaf av oss skrillerna och gick in på caféet/baren som är där mitt på/i kungsan. Mörbultade fötter och en trevlig fika innan vi begav oss hem till värmen.

Hursom.

Har VERKLIGEN fått ett pianoryck och sitter och har pianolektioner med linnea. Älskade gamla Carl-bertil Agnestig-bok som jag nu får återuppleva massa minnen genom!! Låten "Se och Höra", nr 3 i boken.. Mamma har antecknat "Julia läxa 2/7 -99". Åååh!  Jag är sjukt pedagogisk och linnea är smart. She's a natural! Så synd bara att när man kommer till nr 5 i boken, "I London" , så märker man att hon inte fattat ett skit. "Ok linnea, nu läser vi först igenom noterna.  - Okej... C..D..C...........D..   - NEJ LINNEA DET ÄR ETT H !!! H !! SER DU ?! DET GÅR NEDÅT!!!"

Cheeze, hon fattar inte. Hoppas det blir bättre om några år.
Nu ska jag ta det gött. Puss!


Kommentarer
Postat av: fanny

haha den där boken hade jag när jag var 6 :D

2008-12-28 @ 07:17:23
URL: http://perfectsymmetry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0