Civilt kurage/hjälpsamhet

Hej människor! Måste bara säga att jag är fett grateful för att det går så bra för min o amandas blogg - det är ni läsare som gör't! Fortsätt kommentera, you know karma will kommentera DIN blogg då. If you do it in a nice way you COULD get it nicer.

Tänkte på en sak..
 Nu när vintern är lite fin och så, så kan ju trottoarerna verka schyssta eftersom snön förtäcker de. Men dem är faktiskt minst lika hala och farliga nu när ett litet täcke skymmer de. Då tänkte jag såhär när jag såg en tant gå lååångsamt och försiktigt ner för min backe som man kan dö i av halka: Man kanske ska sätta upp typ lappar på ica om att "jag kan handla åt Dig, du äldre som inte vill halka!". Vara lite god människa liksom. Och tjäna typ 20 spänn per gång. Fast alldeles nu kom jag på att om de behöver hjälp med sådant får de anställa hemtjänsten.. De som inte har det kanske undviker hjälp och vill klara sig själva så länge som möjligt. Känner ju ett par åldringar som blir förolämpade om de får särbehandling. :p Hmm.. Fast steget mellan självständighet och julia-shoppar-på-vintern kanske inte är lika stort som självständighet och totalt handikappad och sängbunden.
Det tål att tänka på.

sweet love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0