ESC igår.

jag var äkta proffskommentatorn och fick elisabet att dö av skratt. underbart.
sammanställer vad jag tyckte om bidragen!

Litauen, bidrag nr 1. En välklädd kille på piano. Svårt att ogilla. Han va typ asbra.
Okej israel, det va ju lite speciellt eftersom det var en israelit och en palestinier som sjöng "there must be another way". Jättefint och så, men undrar hur omtyckta dom kommer vara bland araberna när dom kommer hem. Smått klychigt men jaja. fint då.
Portugal var väl helt okej, eller jag vet inte. Det jag fokuserade mest på var deras bakgrund på scenen. Det va lite amsterdam över den. Såg ut som LSD typ.
Island var jättefint, vilken röst. Men hon såg lite ut som Hanna Graaf.
Greklands bidrag. Hahahha. HAHA. Han dansade hårt med sin uppknäppta skjorta med nyvaxat bröst. Gay.
Arash var med för nåt land. Kommer inte ihåg vad det heter. Finns det ens?
Moldovas låt hette "Hora din moldova", det säger väl en del
Malta hade en ganska fin låt
Danmark. Jättebra, exakt min smak.
Tyskland hade hyrt in en känd strippa. Kompensera dålig låt? Lågt. Last year.
Turkiet var inte nytt. Uttjatad låt - känns som alla bidrag låter så från mellanöstern. Helt okej dock.
Albanien hade en 16åring, åhnej en ny amy diamond, tänkte jag.  Men självklart hade hon kommit längre i utvecklingen än vår svenska lilla sibylla-reklamör. Besvärande att en gubbe i grön heltäckande dräkt smekte henne.
Norge vann ju, men jag tycker inte att sångaren sjöng bra. Det var svajigt och han använde sin röst på konstigt sätt. Ganska bra låt dock, och bra energi på scenen. Hans stråke gick sönder haha. Han lät lite som en hög smurf.
Ukraina - hej botox?
Rumänien hade fina färger på scenen.
England. OMG! Är det tillåtet att ha ANDREW LOYD WEBBER på piano?? Orättvist! Vi har inga såna resurser! Aja, coolt iaf.
Spanien bjöd oss på en jäklig falsksång och det va mest hemskt.

Kommentatorerna var underbara. Så sköna kommentarer. Bra humor. "Här får vi se 'kak dalu' som betyder 'how are you'.. Bra att veta."
Och när Sverige skulle förmedla resultaten är jag glad att sarah dawn finer gjorde detta. Hon kan nämligen prata engelska utan att det framstår som att sverige har isbjörnar walking around on the street. Haha underbart att hon sa "Now I'm Moving On to the results.. " Bitter över 10e platsen? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0